2009-10-16

Recension: DERMAHA Professionell Face Make-Up


Vad Kompakt foundation från DERMAHA

Hur Applicera med funktig svamp för bästa och jämnaste resultat. För en matt look använd DERMAHs professional face powder för att "set the powder and give a perfect finish"
(vet inte hur man uttrycker sig på svenska där, mobbad jag vet)

Var www.beautyprofession.se

Mer Testa DERMAHAs foundation för några år sen men har pendlat mellan att använda mineralsmink från både id och youngblod. Jag använder färgen Ivory Light som ska passa "skandinavisk hudton" enligt deras hemsida (de kunde uttryckt sig bättre där tex..funkar på de flesta ljusa hudtonerna). Har även testat Beige #1, denna färgen var alldeles för mörk för mig. Ivory Light är lite mer grå i färgen och är egentligen också för mörk men det finns ingen ljusare.
Annars gillar jag denna foundation, väldigt lätt att applicera blir inte kakig. Täcker skit bra och ger en naturlig finish. Bäst resultat uppnådde jag med deras lösa puder som du också hittar på deras hemsida. Testa!

Pris 580:- Dyrt men drygt!

Betyg 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar